Livet rullar på

Som vanligt! Det är fullt upp med träningar, jobb och annat vardagligt som ska göras...
 
Ebbas övernattning med fotbollslaget gick bra! Och hon började visst morgonen med att nalla från godispåsen... Våran dotter... Vad ska man säga??? Vi har ett sockermonster! Hon har haft sista träningen med handbollen och nu väntar vi bara på att gymnastiken också ska sluta... Ska bli skönt när det är över. Ebba spelar sin första match med fotbollen på söndag. Det ska bli spännande! Och roligt att se om hon tänker stå och vicka på rumpan där också...
 
Eric skulle nog kunna träna fotboll dag som natt. Han tjatar varje dag om att han ska på träning... Inte så roligt för öronen. Men det är så roligt att han har hittat sin grej!
 
Påsken har varit sådär. Jimmy var ut på sin första golfrunda på långfredagen och jag fixade med barnen här hemma. På påskafton så hade vi familjen här hemma och det var trevligt. Vi grillade och skippade traditionell påskmat. Himla gott!
Söndagen var mindre rolig... Barnen hade nog fått horn och svans under natten. Så det var en mycket tråkig dag där dessutom min kropp vägrade samarbeta. Jimmy jobbade dessutom. Och måndag likaså... Sen blev det genast lite bättre när jag fick vila lite på tisdagen då skolan och dagiset började om. Och jag fick förbereda mig på dagens läkarbesök i Ängelholm i lugn och ro. Jag är djupt tacksam över att ha en läkare som lyssnar och som hela tiden ser till att det händer något. Så nu kommer jag att remitteras till ytterligare undersökningar för att se vad som kan vara fel på högersidan. Och jag kommer att vara sjukskriven på 75% till den sista november. Sen får vi ju se om jag kan gå in tidigare på 50%. Men det är en annan bedömning när jag känner mig bättre.
 
Jag vill inget annat än att åka hem i sommar men det ser ut som att det kostar alldeles för mycket. Även om vi får bra tillbaka på skatten så har vi en del som måste fixas här hemma. Typ ekonomin... Eller framsidan... Och sånt roligt. Vi har i alla fall rengjort trädäcket och så fort det blir väder så ska det oljas in. Då är det en sak mindre iaf.
 
Jag fyller visst år igen och det ska vi fira med ett litet kalas på lördag. Sen rullar det på med en massa födelsedagar, dessutom jämna... Så det ska bli kul att se hur långt pengarna räcker... Snacka om att vara negativ! Usch då...Men så är livet just nu... Tur jag har min familj!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0